Monday, June 18, 2012

Hari yang biase untuk orang biase

Da lame sangat da rasenye aku tak bukak facebook aku, salah satu sebab ialah aku tak suke dengan 'wajah baru' facebook tu.  Lagi 1 sbb ialah aku tak suke tengok wajah n komen seseorang dan beberape org dalam facebook tu ..hak tuih ..

Semalam hari Ahad, pe aku buat ea?

Ermm utk lunch smlm, aku masak biase2 je.  Kobis masak lemak putih, ikan goreng sambal ngan ikan pekasam.  Kalo ikut aku, lauk camni da cukup sedap da.  Kalau selere orang lain mungkin makan ikan goreng dengan kicap lagi sedap kot.  :(

lauk lunch semalam
Ikan pekasam tu aku amik kat umah kakak aku tahun lepas.  Giler lame di'pekasam'kan.  Mesti giler tinggi kalori ikan pekasam tu.  huhu.  Tapi aku lagi suke ikan pekasam yang mak andak bagi, sebab ikan tu kering dan ikan tu x hancur mase digoreng dan bau ikan pekasam tu x kuat.  Sedap sedap.  Ntah biler ar mak andak nak bg my mil ikan pekasam ag, boley ar aku 'kapoww' ..

Mase petang kitorang g tesco lak.  Nak gune voucher Tesco yang fariq dapat dari akbar utusan, menang peraduan.  Rajin betol fariq ni masuk peraduan, menang pon da berkali2, dapat cash la, dapat telefon edisi merdeka (emas u), n kali ni dapat voucher RM100.

Mase listkan barang nak beli tu, rasenye da bajet plus minus 100 je, tapi bile sampai sane n tengok harge jualan die, ermm da bayang2 over bajet.  Dan memang total amount die lari dari bajet.  Hoh.

Dalam Tesco Extra semalam, ntah nape Fariq amik Vico masuk dalam troli.  Die substitute Milo kot sbb Vico tu $9.99 je.  Seingat aku la, last aku minum Vico mase darjah 5 dulu.  Mase tu Vico baru je keluar iklan, so kawan2 aku ni sebok bawak bekal air Vico g sekolah.  Aku suruh mak aku beli Vico, mak aku kate Milo lagi sedap.  OK fine.  Jadi aku ngecak2 je laaa kat kawan2 aku yang bawak bekal air Vico ni.  Mase tu aku rase sedap je air Vico ni,  cume sebelum minum tu kene goncang dulu, sbb serdak (atau serbuk, atau ape2 je la) die cepat jatuh ke bawah.

Tadi aku bancuh Vico, buat kedua kalinya aku minum seumur hidup aku, pendapat aku, rase die still lagi ok.  Takde iklan baru ke Vico.

K la, nak share wajah Adriana yang baru.  Da pandai main buih ni~ comotzz kan? hehe



 Meh sayang ma sket ..mmuuaahhh ..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...