Monday, June 25, 2012

Setengah hari Adriana di nursery

Harini ade 2nd interview, jadi kene la hantar Adriana g nursery lagi.  Oleh kerana cepat abis interview nye, jadi cepat la amik Adriana kat nursery.  Bayaran untuk day care, RM20 per day.

Semalam aku msg kak noni bgtau nak anta Adriana untuk day care, tapi tak de respon.  Pagi tadi aku men terjah je nursery tu untuk anta Adriana.  Pastu aku msg kak noni bgtau yang aku da anta Adriana g nursery die.  Tak lame pastu kak noni reply msg aku, 'ok..dia x pandai hisap puting susu ..susah gak nak bg susu' ..bile da dapat msg camtu aku pon risau gak, risau dorang x bg Adriana susu plak kang.

Jadi, memang aku bajet nak amik adriana lebih awal laa dari sblm ni.  Dalam kol 1.30 aku sampai nursery.  Penjage tu soh aku tunggu kat luar jap sbb Adriana tgh mandi katenye.  Dalam tempoh 10 minit aku tunggu kat luar tu, aku dengar 2 -3 baby kat dalam nursery tak berenti nangis.  Menangis style Adriana.  Menangis sampai nak keluar anak tekak.  ishkk baby sitter tu x pujuk2 ke??? Aku x bajet pon baby yang menangis tu Adriana.  Sebab baby sitter tu kate Adriana tgh mandi.  Adriana memang suke mandi, kalo dapat air, orang cubit die pon die tersengih2.  

Dalam kol 1.40 tu baby sitter tu bukak pintu, n bawak keluar Adriana, ermm bagus anak ma diam je ..bile masuk je krete aku dengar Adriana tersedu sedan, ishkk apehal plak ni ..Elok aku hidup kan enjin krete, Adriana terus menangis kuat2 ..huhu pujuk nye pujuk, peluk punye peluk, baru laa diam, tu pon ade saki baki sedu sedu tu lagi ..kesiannye ..dari nursery sampai ke rumah aku bawak krete gune sebelah tangan je, sebab sebelah tangan lagi dok pelok Adriana ..hebat, aku memang hebat ..

Sampai rumah, Adriana terus lene, mate tertutup rapat, masih tersedu2 lagi, tapi tangan die tamo lepaskan tangan aku (camno aku nak tenet ni ...) ..skang da kol 3.30, Adriana masih lagi tido, masih lagi tersedu.  Pade hemat aku, mesti Adriana antara beberape baby yang menangis tak renti2 mase kat nursery tadi ..ntah brape lame Adriana tu da nangis agaknye .. :(  Sory Adriana.

Sian anak ma, tengah tido pon leh tersedu-sedu lagi

Aku cite kat kawan aku, kawan aku cakap nak buat camne, nursery dengan working parent memang  saling memerlukan.  parent perlukan nursery utk jage anak2 mase g keje.  Nursery lak perlukan duit parent utk bayar gaji pekerja dan perbelanjaan utilities.  Dan semestinye baby yang dok kat nursery ni jenis yang kuat semangat, berdikari, dan pandai jage diri.  tuiihh ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...