Saturday, July 21, 2012

Hari pertama berterawih

Adriana tido, jadi dapat la Ma gi Surau Al Hidayah buat Solat Sunat Terawih.  Ni la first time aku masuk surau ni, masuk je perkarangan surau, perghhh ramai btol umat ..bergegas aku masuk dalam surau bahagian muslimah, TAKUUUUT da de tempat nak semayang plak karang.  Ermm tengok dari luar, memang nampak cam x de ruang, namun ku selit selitkan diri ini agar aku dapat berada dalam saf ..sebaik aku datang sorang, senang la nak nyelit2 ..yang ramai2 muslimat yang terintai2 ruang nak solat tu aku tak tau ar dorang dapat tempat ke idak ..sian dorang ..


Elok je aku pas semayang isya', aku ingat dorang terus nak semayang sunat terawih, rupenye ade tazkirah dulu setengah jam ..tazkirah tadi cite pasal program2 yang akan di adakan sepanjang bulan puase ni ..tazkirah ni memang akan diberikan setiap malam mase bulan puase ni sebelum sembahyang terawih ..ermm best la, sebab tazkirah tadi x boring, best denga ..lawak pon ade gak ..hik hik hik patut laaa surau ni ramai je orang, pandai pengerusi tu attract orang datang berjemaah kat surau ..

Sembahyang sunat terawih tadi buat 8 rakaat, imam bace surah yang pendek2 je, bacaan jelas ..esok kalo ade rezeki lagi, aku nak g lagi :) ..sembahyang sunat terawih je laaa, kalo nak suruh tadarrus?? ermm x pe, aku bace quran sendiri laaa kat rumah ..risau Adriana terjage mintak susu kat rumah tu ..heheh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...