Monday, July 23, 2012

Kuih Seri Muka

Alhamdulillah, selesai sudah berpuase hari yang ke 3 ..tengok masing masing da mule publish menu2 iftar, lazat lazat seme, aku yang tengah kenyang ni pon masih ag terliur tengok menu iftar yang penuh satu meja tu :) ..

Semalam aku berbuke kat Klang dengan adik beradik aku, temankan abah laaa kununnye ..pade hal bukan teman sangat pon, abah pon nampak batang hidung mase nak berbuke je, gi kebun kot ..atau g umah nenek aku kat Kanching Darat ..Cite pasal menu iftar, menu iftar semalam laaa yang paling nikmat dan simple tapi sedap ..sebab lauk2 semalam tu seme tak berat ..berat tu maksudnye tak pakai santan, tak banyak kolestrol, ermm sedap laaaa, perut pon rase ringan je walopon pas makan kenyang2 ..aku makan ape yang sedap sangat tu??? hehe menu nye ialah sup sayur dengan ayam berlado, buah tembikai susu ..yaman seeyyhhh ..pastu ade bubur lambuk, adik ipar aku amik kat surau ..tu je, tapi berbaloi baloi lah ..

itu satu cerite, ade satu lagi cerite yang memang rase klaka, nak marah pon ade gak ..aku hargai laaa kerajinan adik bongsu aku menolong masak nasik, memang aku hargai sangat ..tapi yang tak best nye, die bukan tanak nasik, tapi pulut ..hyee da besa panjang tak tau beze beras biase dengan pulut ke cik adik uuiii ....adoii aku dengan adik aku da garu kepale da, nak ku ape kan laaa pulut tu ..dapat idea, kite buat kuih seri muke, tapi sayangnye hasilnye tak berseri lak kuih seri muke tu, bahan2 nak buat kuih tu banyak yang x de, seme di substitute kan ..hahaha adoi laaa macam macam ..

 

oleh sebab semalam aku buat kuih seri muke tak jadi, hari ni aku buat lagi kuih seri muke ..haha tak puas hati lah tu :D ..hasilnye alhamdulillah, dapat jugak aku bagi sebekas kat jiran sebelah rumah aku ni ..hehe resepinye aku cilok kat SINI.




lepas je aku abis buat kuih seri muke dalam kol 3 tadi, Adriana lak meragam ..mesti kaki die pedih tu, kene sengat ..sekarang tempat yang kene sengat tu dah mengelembung, ade air bise kot dalam tu ..kesian anak Ma .. 
haaa tengok gambar kat atas tu ..kesian kan?? aku tengok pon da ngeri ..nak ku cucuk gelembung tu, tapi takut nanti Adriana lagi sakit ..huhu semoge cepat baik ye sayang ....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...