Wednesday, July 18, 2012

Menu Dinner Malam tadi ..

Apesal tetibe nak letak menu dinner lak ni? Selalunye tak letak pon?? ade skru tercabut ke ape ni?? hoh amboi cik kak, kasar btol bergurau ..hehehe  kalau tak boley bergurau, duduk la kat surau ..hehe

Menu aku semalam ialah Kari Ayam, Kobis Goreng dengan Telur Dadar.  Hah, bukak mate sikit ye cik kak, ingat aku tak memasak untuk laki i ke?  Tapi kalo mintak resepi, sumpah aku malu nak letak, maluuu ..sebab aku ni kalo masak, jenis yang suke campak2 je ..masak lauk je laaa suke campak2, kalo buat kuih ke, kek ke, aku ikut resepi ar, sebab takut x jadi ..hahahaha

haaa tengok tu bukan main meriah lagi Kari Ayam aku, dengan ayamnye, kentangnye, bendinye, dengan tomatonye ..tapi eh, mane tomatonye??? ade laaaa tapi da tenggelam  ..ayam tu memang aku buang kulit die, nanti g..... (faham2 je lah, hehe ) kalau ade sape2 perasan, kaler kari aku cam gelap sikit kan? pssttt sebab aku letak cili kering sikit sebagai ejen pewarna dan pemedas ..

Kobis Goreng.  Dulu2 aku goreng sayur kobis, aku x letak sos tiram dengan cili padi tau ..cume beberape bulan ni aku mule upgrade masakan aku dengan tambah ape yang kurang, kurangkan ape yang tak perlu ..ermmm isteri solehah ni ..hik hik masuk bakul angkat sendiri plak .. eiii

 Telur Dadar pon goreng biase2 je, Telur, bawang, cili padi dengan garam sket ..kacau sket, pastu goreng ..jangan kacau berie2 cam nak buat kek lak sampai berbuih2, kalau sikit2 je, ala ala kadar :D ..

ni summary of my cooking last nite ..bruppp kenyang :D nyaman bah ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...