Wednesday, October 31, 2012

Al Fatihah kepada Muhammad Abu Huzaifah bin Najib

Wahai Allah, ampunilah Muhammad Abu Huzaifah bin Najib, naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya.


Potret keluarga yang diambil pada 'Idul Fitri yang lepas agaknye.  Gambar ni aku curik kat fb Ucu An,  Arwah yang memakai spek yang paling kiri.


Petang semalam aku dapat sms dari mak aku, mak aku bagitau yang anak ucu an meninggal ..aku terkejut sangat ..terkejut bile tau anak ucu an yang meninggal tu ialah Abu, sepupu aku ..arwah tu mude lagi, baru 23 tahun, tengah belajar lagi, final year kat UiTM, Shah Alam tu ..dah memang kewajipan la nak melawat orang meninggal dunie kan? tapi kene tunggu Fariq balik kerje dulu ..

Aku sampai rumah Ucu An kat Banting tu dalam pukul 10 malam, aku disambut oleh Ucu An dengan mata yang sembab ..sian aku tengok ..aku cume salam, cium tangan dengan peluk sikit, aku urut perlahan2 belakang Ucu An tanpe cakap ape2 ..Apesal aku tak cakap ape ape ea?? mungkin sebab aku tak nak tambah hibe hati Ucu An ..contoh kalau aku cakap 'sabar' atau 'banyak banyak sabar ye?', mungkin akan tercuit suis air mata Ucu An untuk menangis lagi, aku tak nak macam tu ..Ucapan yang paling elok aku rase untuk wish kat ahli keluarge si mati ialah mungkin ucapkan takziah, sedekahkan al fatihah atau ape ape saje ..jangan arahkan mereka supaya bersabar, sebab mereke da cukup bersabar pada hari tu ..kalau mereka tak bersabar, mesti dorang da menangis meraung raung menyalahkan takdir.

Dari yang aku dengar, arwah meninggal kerana jangkitan virus kencing tikus yang mungkin dapat ketika arwah dan kawan kawannya mandi di Sg Gabai sebulan lepas ..bile da ade kes macam ni agaknye KKM akan ambil tindakan ape ea? atau akan anggap kes ni sebagai kes terpencil ..atau anggap ini adalah kesilapan diri sendiri kerana tidak aware mengenai faktor risiko wabak ni ..ermm ntah laaa, aku mane ade kredibiliti nak bincang perkara perkara macam ni ..aku ni housewife je, takkan Dato' Sri Liow Tiong Lai nak dengar rintihan kalbu aku ni kannn? brani punye budak ..dussshhh ..

ermm oleh kerana da jadi bende cani, nampaknye aku kene laa tangguhkan rancangan aku nak ber water rafting kat gopeng tu ..huhu



Apepon, moh ler kite sedekahkan Al Fatihah kepada Muhammad Abu Huzaifah bin Najib ..Al Fatihah

1 comment:

  1. cerita lengkap tentang Abu, leh bace sini http://tokdekarsufi.blogspot.com/2012/10/al-fatihah-untuk-arwah-muhammad-abu.html ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...