Thursday, October 18, 2012

Banana Cake yg cambest


Haaaa tengok gebunye Kek Pisang tu ..tengok pon da sedap, bile masuk ke tekak laagi laa sedap ..leh lupe anak kejap ..yang Adriana tengok mama die makan, die pon ikut skali ternganga nganga ..

Pastu bile da bagi sikit, jadi gian nak makan kek pisang lak Adriana ni ..asik nak lagi nak lagi je ..lambat suap sikit, terus dicapainye kek pisang atas piring tu ..tak reti menyabar langsung ..haaaaa kalo Adriana nangis2, abah die pancing gune Kek Pisang je, terus senyap ..huhu

Bile Adriana da makan banyak sangat Kek Pisang tu, dienye bahan buangan pon ermm faham faham je laaaa ..huhu

Oleh sebab Kek Pisang ni teramatlah sedap, jadi aku kongsi resepi sinilah ye ..

Bahan-bahan:

Pisang
Tepung
Gula
Telur
Minyak masak
Serbuk Penaik
Pengimulsi makanan (E471)
Humectant (E420)
Bahan perisa
Pewarna yang dibenarkan (E102, E124)
Kalium Sorbat (E202)

Errkk pelik pulak tengok bahan2 yang kaler biru tu ..bahan perise dengan pewarna pon letak? ermmm lain macam sangat ni ..

Hehehe kalo berani, cubelaaa resepi tu ..aku bagi bahan bahan je, sebab care membuatnye tak letak lak kat plastik pembalut Kek Pisang tu ..hahahaha


Selamat membeli ..kek pisang ni aku beli kat Giant, Shah Alam yang dekat dengan Stadium tu ... :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...