Wednesday, October 10, 2012

Bubur Carrot Adriana


Da besar Adriana ni, da pandai cakap Mama pon ..tak pernah aku ajar cakap Mama, aku cume ajar sebut Ma je, tapi setiap kali pon panggil Mama Mama ..ermm pape je lah Adriana ..

Adriana dah 6 bulan 20 hari dah ..sejak 6 bulan aku dah bagi makan cerelac dah ..tapi sejak beberape hari ni aku rase Adriana patut makan makanan yang aku buat sendiri, dengan tangan aku sendiri yeaarhh ..tak de alasan laaa, aku kan housewife, takkan tak de mase punye ..hehehe

Untuk Adriana yang musyuk bacin ni, aku masak bubur campur dengan lobak merah.  Bile da jadi bubur tu, mase tengah panas2 tu aku masuk dalam blender, masukkan air panas sket, pastu blend sampai hancur ..taraaa jadi laaa Bubur Karot Adriana ..pastu masukkan dalam tupperware, ye laaa simpan untuk makan tengahari dengan malam kan???  sedap sebab ade manis karot tu ..garam aku langsung tak letak ye ..harap maklum ..


Aku tak bagi kosong je bubur tu kat Adriana, aku tabur sket ikan bilis hancur yang digoreng.  boleh tahan laaa ..tapi pas abis je ikan bilis tu, aku tak nak buat lagi .. :) bukan tak sedap, tapi bende tu keras, sian Adriana ..

Da  6 bulan ni, ape lagi kebolehan Adriana ea? hehe mungkin aku akan share next time kot ..hihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...