Monday, November 19, 2012

Stress balik Klang bile ....

Wohooooo perjalanan 40 minit kalo da jadi 1 jam memang boleh buat aku stress.  Tu laaaa nak berjalan sangat tadi, kalo aku dok diam diam je kat umah tadi, tak de stress cani.

Alkisah aku keluar rumah kol 9.40 pagi dari Saujana Utama bergerak ke Klang.  Memule aku pegi Klinik Dr Rozita dulu amik dusting powder untuk Adriana.  Pastu pegi isi minyak kat Petronas, baru gerak ke Klang.

Aku ingat perjalanan aku harini akan tenang laaaa, Hari Isnin kan?? Kol 10 lak tu, mesti jalan lengang punye.

Tapi jangkaan aku meleset sama sekali.  Baru sampai dekat Bkt Jelutong, da kene beratur panjang, banyak betul krete arini.  Jemnye sampai laaa nak masuk highway federal, baru boleh bernafas sikit.  Tu pon tak lame, sebab masing masing bawak tak lebih 80km/j.  Takut AES ler tu.  Bayangkan dekat highway bawak 80km/j je.  Cam haram je.

Darah aku da start naik dah.  Da ler dengan Adriana yang tetibe merengek rengek tak memasal.  Tapi pas aku bagi die duit singgit kertas, terus die diam.  Dibelek beleknye duit tu.  Lantak kamu ler, asalkan kamu diam.  Jangan kamu makan duit tu udah.

Bile da masuk Klang pulak, tetibe hujan turun lebat giler.  Dalam hati aku memang menyesal aku keluar harini.  Kalo aku tau gini, baik aku dok umah je berselimut dengan Adriana.  Huhuhu

Dah ler hujan lebat, krete belakang aku baik punye ikut rapat rapat, tak bukak lampu lak tu, kot kalo die tercium krete kancil aku tadi, memang kene sembur kaw kaw dengan aku tadi.

Dari Bandar Klang nak ke Taman Klang Jaya, masing masing bawak krete cam siput.  Lembabun.  Tak de laaa banjir sampai ke telinge ke hape tadi.  Tapi sebab masing masing tak nak langgar air yang paras buku lali tu, jadi daripada ade 3 lane, dorang gune 1 lane je yang tak tenggelam dek air paras buku lali tu.  Sabo je aku ni.  Nak kate bawak mercedes, tak jugak.  Kerete buatan gombak je korang naik.  Ermm kalau tak lalu kat banjir paras buku lali tu boley tahan lama kot kerete tu agaknye ..huhu

Sampai je rumah mak aku, terus aku pening pale sebab stress.  Stress disebabkan pengguna jalanraya di Klang ni.  Badigol so'od btol.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...