Friday, December 7, 2012

Adriana seleseme lagi

Hari ni aku penat betul.  Dengan Adriana nye yang mergam sebab seleseme.  Pastu die muntah kat karpet lagi.  Aduhaiiii la anak.  Nasib baik anak aku.  Sabar je laaaa.

Adriana ni kalo seleseme lambat nak baik.  Kadang kadang berlanjutan sampai seminggu pon pernah.  Tu laaa sebabnye aku mandikan Adriana dengan air suam sampai sekarang.  Aku tak nak Adriana seleseme.  Sebab nanti aku yang susah nak menjage die.  Kalau ade yang kate aku mengade ngade mandikan Adriana dengan dengan air suam, yang mengate aku tu nak jage Adriana ke kalo Adriana sakit?? Susahkan jage budak sakitkan???


Kalo Adriana seleseme, selalunye Ma dengan Abah pon mesti akan seleseme jugak.  Sebab Adriana ni kecik lagi, tak pandai nak hembus hingus.  Jadi kene Ma dengan Abah die sedutkan hingus Adriana tu.  Ialah, kalo tak dikeluarkan hingus tu, tak tidur malam laaa Adriana, tak bernapas sebab hingus penuh dalam hidung.  Huhu srettttttt ..

Bile da keluarkan hingus tu, pon Adriana masih tak selese tido lagi.  Terpusing pusing kiri kanan mencari keselesaan.  Jadi aku letak laaa bantal tinggi tinggi kat kepala die.  Kire tidur menegak laa atau tidur duduk time seleseme.  Kalo die tak leh tidur gak, haaa berdodoi laa makcik ni sampai dak Adriana ni tidur.


Masuk hari ni, Adriana da seleseme 4 hari da.  Tibe tibe datang pulak sakit lain, demam ngan batuk.  Nasib baik mase gi Klinik Dr Rozita semalam, doc da siap siap bagi ubat seleseme ngan batuk.  Macam tau tau je laa doc ni. 

Oleh sebab Adriana ni kerap sangat seleseme, doc ade bagi antibiotik.  Bagi makan waktu malam je sebelum tido.  Pastu doc soh tengok kesan sampingan kalau ade pas makan antibiotik tu.  Kot kot tak serasi ke.  Haaaaa gitu.

Haaa  tu la die budak Adriana ni.Nasib baik comel.  Ni tengah aku menaip ni, die dok senyum senyum kambing kat aku.  Hiiiihihi nampak gigi due batang baru nak tumbuh.  Sweetnye.  Jom Adriana jom, kite suap awak makan.  Aummmmm ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...