Tuesday, January 29, 2013

Majlis Aqiqah Adriana: Ujang Adriana

'Inilah kambing Adriana, namanya Ujang.'  kata atok kat Adriana.

Ujang ni kami sembelih untuk Majlis Aqiqah Adriana.  Tak berkesempatan nak buat masa dalam hari dulu, jadi buatlah masa Adriana umur 10 bulan ni.  Lambat pon tak pe, sebab waktu sunat untuk aqiqah ialah dilakukan sebaik sahaja anak dilahirkan dan berterusan sehingga anak itu baligh.  Tapi waktu yang afdal ialah pada hari ke tujuh kelahiran bayi tu. 

Kalau nak tau lagi lanjut tentang aqiqah ni, boleh ler melawat blog di SINI.  Atau lebih elok pergi jumpa terus mana mana ustaz mintak nasihat yang pakar.  Takut tersilap faham ke kalau kalau baca sendiri kat internet ni.  :D

Haaa tengok gambar kat bawah ni, Adriana bergambar dengan Ujang yang tengah kene lapah oleh atok, abah ngan ermmm sape ntah tu, kawan atok kot ..hiiiihihi Adriana tak takut pon.  Good girl laaa Adriana ni :D


Tengok abah Adriana (yang pakai tshirt biru) buat muka poyo melapah Ujang.  Chaiyok abah, chaiyok abah!!!

Atok pon sama (baju putih) ...Chaiyok atok, chaiyok atok !!!!



Bila dah melapah, ada bantuan dari opah, Ma, dan auntie Eda pulak untuk memotong daging.  Haaa opah Ina ngan Epa pon datang tolong jugak.  Terima kasih ye.  Susah susah je :).

Periuk yang terpinggir tu ialah Ujang yang dah dimasak kurma.


Inilah hasil kerja keras satu famili melapah dan memotong dan hasil kerja keras katering yang memasak juga, maka terhasillah ciptaan unggul ni, Kurma Ujang.  Alhamdulillah sedap.  Semua perasa cukup.  Dan cukup puas hati jugaklah makannya.

21 comments:

  1. alhamdulillah... selesai sudah... xpe, saya dulu pun lewat gak buat akikah anak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah ..selesai sudah yang patut di buat ... :D

      Delete
  2. beraninya adriana! ad yg dh dewasa pn takut oo tgk lapah2 nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laaa, tak tau mane datang berani ntah Adriana ni ..kalau kucing tu, di tarik tarik je telinga ngan ekor kucing opah nye, kucing yang jadi takut dengan Adriana ... :D

      Delete
  3. lambat pun tak apa...janji dah buat....kira oklah....mesti sedap masak kurma ujang tu ye......

    ReplyDelete
    Replies
    1. selesai dah ..sedap jugak masak kurma ujang tu, cukup rasa semua ..rempah die sedap, ade rase pedas pedas sikit ..besttt :D

      Delete
  4. besar juga kambing tuu yer...Alhamdulillah dah selesai

    ReplyDelete
    Replies
    1. besar ea? mertua kite cari area kampung pisang, batu gajah sinun :D ..alhamdulillah, selesai :D

      Delete
  5. Alhmdlh..selamat smua nye ye.. =)
    yaya lum wat lg...sbb lum ade bby..kwen pon lum..heheheh ;p
    hrpnye dprmudhkan sglanya bila tibe mse nti..xmaula nti ank da beso pon
    blum aqiqah..huuu sadis je nti

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yaya kene buat kenduri kahwen yaya dulu ler gitu ...hehehe

      Delete
  6. comel adriana. alhamdulillah, sudah selesai majlis aqiqah

    ReplyDelete
    Replies
    1. makasey ajik ...alhamdulillah ...selesai sudah ...

      Delete
  7. Alhamdulillah selesai sudah majlis tu...adriana comel :-)

    ReplyDelete
  8. periuk terpinggir ea...adehhh...alhamdulillah..adriana dh diakikahkan...selesai ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'a, die sorang sorang je dok kat dapur lagi ..lauk lain seme dah letak kat luar ..tu ler panggil periuk terpinggir tu :) thanks ayut ..

      Delete
  9. lambat ke cepat ke janji ada buat akikah tuk mereka nie kan... ^_~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'a ..betul liya ..janji ade ..lambat pon tak pe :D

      Delete
  10. Alhamdulillah...suma berjalan dgn lancar.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...