Friday, May 31, 2013

Ruang masa

Assalamualaikum wbt

Lama betul aku tak menge’up’ entry.  Dah bersawang, berhabuk bagai dah blog aku ni.  Kot kot kalau lama lagi, beranak pinak pulak tikus dalam blog aku ni.  Hehe Tu lah, sejak sejak dah kerja ni, macam sibuk sangat je.

Betul, aku rasa macam masa aku ni pack sangat.  Ruang untuk aku berehat rehat, bersenang lenang untuk surfing internet dah tak macam dulu dah.  Mana nak siapkan Adriana, main main dengan dia, nak siapkan makanan untuk family aku, dah lepas memasak takkan nak biarkan camtu je kan? Kena laa kemas kemas jugak, basuh periuk belanga, basuh pinggan lepas makan.  Tau tau je dah tengah malam.  Mata pon da kuyu, tidur je lah.  Besok pagi bangun, pergi kerja.  Pastu balik rumah, masuk masuk rumah kepala dah weng tengok rumah hanau.  Stress jadinya.  Nak bukak laptop pon tak de mood. 



Bila weekend, menung aku kejap, tak tau mana nak kemas dulu.  Sebab memang macam tongkang pecah rumah aku.  Ermmm kemas punya kemas, basuh baju, sidai baju, ermmm dah tengahri rupanya.  Badan pon letih, tidur laa kejap.  Bangun je, baru sedar tak masak untuk lunch lagi.  Ermm masak pulak.  Pastu angkat kain jemuran, tengok TV, main main dengan Adriana, gurau senda dengan abah Adriana.  Tau tau dah waktu tidur dah.  Laptop pon ntah ke mana.

Hari Ahad, kemas pakaian dan bersenang lenang dengan keluarga.  Laptop pon dah makin ku lupakan.  Lupa laptop, bermakna lupa juga kepada rakan rakan alamaya ku.  Rakan rakan di muka buku juga rakan rakan blog. 

Ini semua memang salah aku yang tak pandai nak uruskan masa dengan betul lagi.  Dah 2 bulan, masih kelam kelibut.  Nak up entry kat ofis memang payah ler.  Skrin pc aku betul2 ngadap boss aku ngan Finance Director.  Memang carik nahas ler kalau nak up entry kat ofis.  Hari ni pon nasib baik ladyboss aku cuti.  Cuti nak buat assignment katanya.  Dapatlah aku curi masa 10 minit untuk up entry yang ntah pape ni.  Hehehe. 

Jadi pas keluar entri ni, mari kita sambung kerja balik.  Ermm yeaaarh semangat semangat kerja J ..

Minggu depan nak uruskan DP10 dan DP11 di Imigresen, Putrajaya.  Imigresen tolong layan saya baik baik ea.  Kalau awak lambung lambung saya macam bola lagi macam Isnin lepas, saya tak teragak agak untuk buat report kat General Director awak tu.  Faham tak.  Walaupon saya ni nampak cam ayu, tapi saya garang orangnya.  Hoh.   


4 comments:

  1. memang kdg2 tak smepat nak curi masa kan,kat rumah byk lg keje yg nak dibuat,akak ni pun hapdate blog pepagi je

    ReplyDelete
  2. rutin kita sama je. dah namanya ibu bekerja.. nk bukak laptop masa weekend mmg tak sempat. kalau bukak laptop, mesti ada yg menumpang sekaki. hehe..
    tak pe la, bnyk kerja maksudnya murah rezeki.. :)

    ReplyDelete
  3. saya pn lama xhapdate belog hikss....kekangan masa skang ni

    ReplyDelete
  4. sama...sama ... saya pun tak reti nak uruskan masa lagi. Nak update blog pun tak dpt cari time. Inikan pula nak lipat baju. Hehehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...